lördag 28 september 2013

VINRAKANS RUM VÄXER FRAM... (VY FRAMIFRÅN)


Från år till år blir det alltid lite mer nyttoplanteringar ute på gården. Den här sommaren odlade jag för första gången tomatplantor som jag själv drivit upp från fröstadiet. Tomatplantorna stod under sommaren vid stora stenen och värmde sig (tillsammans med vinrankan) bakom ett stort fönster. Fungerande - men inte särskilt snyggt. Efter lite funderande kom jag fram till att jag vill ha ett litet växthus i stil med vedhusets konstruktion. Jag har aldrig sett någon bygga ett motsvarande men nån ska ju vara först ;) De små sidoväggarna ska ännu enligt planen få en enkel vägg av gamla fönster. Taket ska vara ljus-genomsläppande, vilket material det blir det återstår att se.

2 kommentarer:

  1. Så roligt med en bloggpappa i den kvinnodominerade bloggvärlden ;) Och vilket underbart hus ni har!!
    Kul att hitta hit :) Namnet ditt låter bekant, tror att du varit min lärare för många, många år sedan i Borgaregatan :) Ha en toppen kväll!

    SvaraRadera
  2. Tack för den! Lärare ja, visst. Alltid lika kul att träffa på fd elever i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Allt gott :))

    SvaraRadera